Een plankje bij Van de Leur

Na een tip waar we lekker en niet al te prijzig konden eten in Leiden. Gingen we op zoek naar restaurant "Van de Leur". Achter de deuren van Breestraat 117 zit een 18e eeuwse stadspaleis. Toen ik naar binnen liep, dacht ik eerst waar is het? Je ziet eerst een lange grote gang met veel marmer. Maar na een paar stappen zie je een mooie voorkamer met een koper beklede bar. In de volgende ruimte is de knusse huyskamer met diverse zitjes. 

In zo'n ruimte ben ik echt afgeleid. Het mooie plafond, de schilderijen, accessoires en het meubilair zit ik te bestuderen en te bedenken wat staat goed op de foto. Ook zie ik mezelf wekelijks aan die fantastische grote tafel zitten om te borrelen, te werken, lezen, kletsen en heerlijk te eten. 

Op de menukaart staan een aantal planken. Wij kozen vooraf voor een broodplank met smeersels. Daarna kozen we voor de Mediterrane plank. Je krijgt een lange houten plank met warme en koude gerechtjes. Het was heerlijk!

In de lange gang zit Galerie Van de Leur waar wisselende exposities zijn te zien. Als je de gang uitloopt kom je in de gezellige binnentuin. Een bijzondere locatie dus!













Reacties

Een reactie posten

Populaire posts