Dengh; eten, drinken, doen

Het Maximapark, ik had er al veel van gehoord. Maar waar het nou precies was? Ik had geen idee. Totdat ik een gezellige eetdate had bij Dengh, naast het Maximapark in Utrecht. Ik keek m'n ogen uit, toen ik het terrein opliep. Het was al donker buiten maar zag een aantal mooie oude panden en een heel groot plein met terras en speel mogelijkheid.

Het restaurant zelf zit in een verbouwde boerderij uit de 17e eeuw. Aan de linkerkant zit een gezellige sfeervolle ruimte met openhaard. Waar je ook bijvoorbeeld met een groep kan eten of borrelen. Achter deze ruimte zit een speelkamer voor de jongste gasten. Aan de rechterkant zie je de mooie oude balken en spanten, de open keuken en veel ruimte om te zitten. Gaaf is ook het grote raam aan de voorkant. 


Als het wat mooier weer is, ga ik zeker een keer terug. Om het Maximapark te bekijken. Maar ook om de gebouwen en het plein van Dengh bij daglicht te zien. Dengh is een familierestaurant. Je kan er terecht voor een pannenkoek maar ook voor lunch, borrel en diner. Voor klein en groot. 

Tot slot een klein stukje geschiedenis. De boerderij en het koetshuis zijn overblijfselen van de "Kasteel Den Engh" uit de 13e eeuw. Helaas sloeg in de 18e eeuw het verval toe en is het kasteel gesloopt in 1868. 













Reacties

Een reactie posten

Populaire posts