My favorite shops

Al jaren ben ik gek op winkels, groot en klein, met leuke woonaccessoires. Ga ik naar een onbekende stad of dorp dan ga ik eerst thuis op onderzoek uit. Staat er nog iets in m'n opschrijfboekje waar ik nog graag naar toe wil. Pluis wat tijdschriften uit, zoek op google en kijk op Instagram of dat ik nog een leuke tip vindt. Zo heb ik al heel wat leuke winkels van binnen gezien, foto's gemaakt, een blog geschreven en natuurlijk wat geshopt daar.

Bij een aantal van deze winkels kom ik regelmatig. Daarom deel ik met jullie mijn favorites: BijDaa, Homelovv de winkel, 'l Etoile, PLUUM en Twee21. De één is bij mij in het dorp en een ander is een gezellige dorpje aan zee waar ik ieder jaar naar toe ga. Omdat ik ze allemaal leuk vindt staan ze gewoon op alfabet.




BijDaan heeft een veelzijdig assortiment. Mooie kleding, sneakers, sieraden, tassen, kaarten en woonaccessoires. Leuke slingers in een potje, stempels, boeken van uitgeverij Snor en mijn oog valt ook altijd op de mooie schrijfblokjes en schriftjes die op tafel liggen. Wat ik leuk vindt is dat er bekende merken zijn maar ook items van hun eigen hand. Waar: Hessenweg 194 in De Bilt, www.bijdaandewinkel.nl.









PLUUM lekkers & leuks heeft zelfs twee winkels. Eén in Bussum en en de andere in Leiden. Beide in een gezellig straatje. Lekkers en leuks zegt al heel veel. Mosterd en mayonaise is verschillende smaken. Met moederdag, vaderdag, valentijnsdag, juffendag of andere gelegenheid attenties met chocola of ander lekkers. Er is genoeg leuks: ovenschalen, vaasjes, kaarsen, houten snij- of presenteerplanken, manden, paperbags, stempels en leuke kinderpresentjes. Vooral de theedoeken van Bungalow zijn m'n favoriete shop items. Waar: Spiegelstraat 32 in Bussum en Burgsteeg 2 in Leiden, www.pluumwinkel.nl



In de gezellige winkelstraat in Soest zit Twee21. Sinds afgelopen mei is Twee21 verhuisd naar het pand naast de oude winkel. Een stoere inrichting, gecombineerd met de mooie houten kasten die ooit van een Jamin winkel zijn geweest. Mooi gestyled met glazen en rieten lantaarns, vazen, fotolijstjes, waxinelichthouders, kussens, houten schalen, bamboe servies van Urban Nature Culture, glaswerk, servetten en nog veel meer. Achterin de winkel staat een kast vol kinderitems. Ook voor een mooie leren tas of sieraad kan je hier terecht. Waar: Van Weedestraat 88 in Soest, www.twee21.nl

Reacties

Populaire posts